Każdy gracz na serwerze może stworzyć własną frakcję i zaprosić do niej znajomych.
System frakcji jest bardzo rozbudowany i umożliwia naprawdę wiele - od przydzielania rang i uprawnień członkom, przez przejmowanie terenów, po wchodzeniu w sojusze i wojny z innymi.
Naszą inspiracją do pracy nad tym trybem były kultowe serwery frakcji z okolicy 2013 roku. Nie znaczy to, że zatrzymaliśmy się w tych latach - cały czas pracujemy na najnowszych standardach i wprowadzamy autorskie pomysły. Z tego powodu powinni odnaleźć się u nas starsi gracze, którym brakuje tradycyjnych frakcji, jak i Ci młodsi, którzy szukają odmiany od popularnych teraz gildii.
Wszyscy gracze mają możliwość utworzenia własnej frakcji - nie wymaga to żadnych bloków, czy waluty. Wystarczy jedna komenda i możecie cieszyć się grą ze znajomymi.
Przez te kilka lat sporo się zmieniło, więc Ci bardziej doświadczeni mogą się zdziwić mnogością funkcji - na naszym serwerze możliwe jest tradycyjne przydzielanie rang wewnątrz frakcji, przejmowanie terenów przeciwnika, zawieranie sojuszy, ale także zarządzanie uprawnieniami poszczególnych rang i dostęp do minimalistycznej mapy świata wokół nas. Wszystko to postaram się wyjaśnić tutaj.
Założenie i zarządzanie frakcją jest bardzo proste, wystarczy użyć polecenia /f create <nazwa>, a następnie zaprosić do niej znajomych: /f invite <nick>. Gotowe! Możecie zaczynać rozgrywkę. Aby sprawdzić wszystko ważne informacje na temat frakcji, należy użyć komendy /f who <nick/nazwa frakcji>.
Bardzo istotnym elementem gry na serwerze jest przejmowanie terenów i ustanawianie siedziby frakcji. Wymagana do tego jest tzw. „moc”, którą dysponuje każdy gracz i którą można sprawdzić pod poleceniem /f power <nick>. Otrzymujemy ją za czas spędzony na serwerze, a tracimy w chwili śmierci (uwaga! moc może być ujemna). Kiedy wszyscy członkowie frakcji posiadają wystarczającą ilość mocy, można zacząć zajmować tereny.
Po wpisaniu /f who możemy sprawdzić, ile terenu zajmuje nasza gildia, jaką aktualnie dysponujemy mocą i jaka jest nasza maksymalna moc.
Do samego zajęcia wystarczy, że osoba z odpowiednimi uprawnieniami we frakcji użyje komendy /f claim, a automatycznie zostanie zajęty 1 chunk wokół niej (obszar 16x16 kratek). Jeden taki obszar, to koszt 1 mocy.
Uwaga! Gdy wartość aktualnej mocy frakcji spadnie poniżej wartości zajętych przez nią terenów, to jej przeciwnicy mogą je przejąć (również za pomocą komendy /f claim).
Gdy mamy już swoje tereny, możemy ustawić na nich dom, przy użyciu /f sethome. Od tej pory każdy nasz członek może teleportować się do niego za pomocą /f home.
Założyciel frakcji może zarządzać uprawnieniami poszczególnych rang. Mamy do dyspozycji 5 odznaczeń:
Na naszym serwerze znajduje się zaawansowany system uprawnień, dostępny pod komendą /f perms, w którym możesz zarządzać uprawnieniami frakcji.
Każdą z rang wewnątrz naszej frakcji możemy skonfigurować osobno, tak aby miała wybrane przez nas uprawnienia. Wystarczy na nią kliknąć i wybrać odpowiednią opcję:
Możemy też zarządzać uprawnieniami w stosunku do naszych sojuszników i wrogów (np. pozwolić sojusznikom otwierać nasze skrzynie).
Najważniejsze uprawnienia to:
Całą esencją frakcji jest prowadzenie wojny i zawieranie sojuszy z innymi formacjami. Wojnę wypowiadamy za pomocą komendy /f enemy <nazwa frakcji> - od teraz TAG przeciwników oznaczony jest na czerwono.
Sojusz zawieramy za pomocą /f ally <nazwa frakcji> - od teraz TAG sojuszników widoczny jest na różowo, a członkowie zaprzyjaźnionych ugrupowań nie mogą się atakować (PvP między nimi jest wyłączone).
Na serwerze została zmodyfikowana wytrzymałość obsydianu. Przy raidowaniu możliwe jest niszczenie obsydianu za pomocą TNT, nawet jeśli obok znajduje się woda.
Aktualnie na serwerze Factions gra 0 graczy